Maciej Gnyszka Maciej Gnyszka
255
BLOG

Radio Maryja obchodzi osiemnastkę, a Tomek Torquemada śpiewa o ś

Maciej Gnyszka Maciej Gnyszka Polityka Obserwuj notkę 0
18 lat minęło...
Radia Maryja słuchałem raptem dwa razy. Biję się w piersi - bo powinienem częściej. Dziś świętuje swoje 18. urodziny, z tej okazji chciałem też przekazać swoje życzenia. Moi drodzy - jesteście dowodem na wielką siłę wspieractwa, małych grosików, których mrowie tworzy cuda - od ogólnopolskiej rozgłośni, przez dziennik i telewizję, szkołę wyższą, aż po elektrownię geotermalną... Brawo!
W tym czasie jajogłowi postkatolicy zdołali jedynie powskakiwać na państwowe posadki i pozałatwiać stołki dla swoich kadzielników. Radio Maryja jako zjawisko obserwuję z coraz większym zadowoleniem. Zresztą nie tylko ja - prof. Krzemiński chyba również.

FFundraising
Zresztą, gdyby nie Wasza inspiracja - nie byłoby mojego zaangażowania w FFundraising i wiara w to, że można utrzymać medium z darowizn odbiorców - w niezależności od decydentów państwowych, samorządowych, biznesowych i innych. Gdy zaczynałem rok temu - było nas ok. 10 osób. Obecnie - 400 regularnych darczyńców na kwotę nieco ponad 20 000 zł.

św. Mikołaj
pamiętam swoje zdziwienie, gdy w cerkwiach na kresach obecnej RP (dokąd przyciągały mnie barwne Spotkania na Kresach Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci) widywałem wśród ikon w ikonostasie wizerunek św. Mikołaja. Wtedy kojarzyłem go jeszcze jako krasnala z Coca-Coli. Tymczasem jednak Tomek Torquemada, brat-weteran z Forum Frondy, mąż pięknej i mądrej żony oraz ojciec miłych i rezolutnych dzieciaków, człowiek do którego mam słabość (Tomku, jeśli to czytasz, wybacz, ale sprawiedliwość należy oddać) oraz współbrat w e-biznesie - zapuścił na YouTube'ie nagraną przez siebie starą pieśń o św. Mikołaju. Posłuchajmy.
 
myśl na dziś
Czy święci są nienormalni?... Czas wykorzenić ten przesąd. Z nadprzyrodzoną naturalnością ascezy chrześcijańskiej musimy nauczać, że nawet zjawiska mistyczne nie są nienormalne: na tym polega naturalność tych zjawisk... tak jak inne procesy psychiczne czy fizjologiczne posiadają swój naturalny porządek.
św. Josemaria Escriva, Bruzda, nr 559


 

a jaki tam ja jestem? Pan Bóg wie i inni. Jak coś powiem, to mogę chlapnąć coś, o czym inni nie wiedzą - i nie powinni :)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka